Mission statement
Hakuna Matata, science & media zet zich in voor een betere communicatie tussen wetenschap en samenleving en tussen wetenschappers onderling. Veel onderzoekers zijn op zoek naar manieren om een groter publiek te bereiken en om zich te ontwikkelen tot een inspirerend leider.
Hakuna Matata ondersteunt ze bij loopbaan-keuzes en helpt ze om hun repertoire aan communicatieve vaardigheden uit te breiden.
Hakuna Matata, science & media gelooft in:
Hakuna Matata ondersteunt ze bij loopbaan-keuzes en helpt ze om hun repertoire aan communicatieve vaardigheden uit te breiden.
Hakuna Matata, science & media gelooft in:
- voortdurende vernieuwing en ontwikkeling
- het vieren van successen
- samenwerken met opdrachtgevers
- flexibele oplossingen
- Leiderschapsprogramma's voor wetenschappers
- Trainingen en workshops
- Films met wetenschappers en over wetenschap
Jeanine de Bruin
Drs. Jeanine de Bruin is bioloog en oprichter van Hakuna Matata, Science & Media (2001). Jeanine werkte ruim tien jaar als lijn- en projectmanager bij de Vrije Universiteit en Wetenschapsmuseum Nemo. Ze is gespecialiseerd in communicatie- en leiderschapstrainingen en leert wetenschappers van alle Nederlandse universiteiten hoe ze meer impact en werkplezier kunnen hebben via visieontwikkeling, focus en teamwork. |
Samen met Astrid Ventevogel schreef ze Patiëntencommunities op het web, theorie en praktijk (2007)
over gezondheidscommunicatie op internet.
Met Lennart Wesel schreef ze Wetenschappers in beeld, van YouTube tot talkshow (2014).
Samen met Brigitte Hertz schreef ze Project Management for PhD students (2017) en Academic Writing Support, Building an Effective Writing Routine (2022).
Visie op de trainingen
Mensen respecteren, inspireren en motiveren zijn de kernwaarden achter de trainingen van Hakuna Matata. Uitgangspunt is een coachende trainingsstijl waarbij deelnemers zelf naar oplossingen leren zoeken. Deelnemers aan onze trainingen leren geen trucjes, maar leren vooral naar zichzelf kijken om van daaruit te kunnen veranderen. Uitgaand van hun eigen competenties, ontdekken ze welke nieuwe (communicatie)stijl passend is en hoe ze die optimaal kunnen inzetten. Deelnemers zijn enthousiast over het praktische gehalte van de trainingen en de bruikbaarheid in hun werksituatie.
Voor een overzicht van de trainingen en workshops voor onderzoekers en wetenschappers, klik hier.
Voor een overzicht van de trainingen en workshops voor onderzoekers en wetenschappers, klik hier.
Visie op de projecten
De basis van communicatieprojecten is jouw vraag, die we samen concreter kunnen maken. We zetten die media in die het beste passen bij je vraag en bij de beoogde doelgroep. Dit zijn soms traditionele media (boek, brochure, krant, magazine), of digitale media zoals videodagboeken en film, of werkvormen als workshops en interactief theater.
Een bovenaanzicht van onze werkomgeving
foto: Raymond du Bois
Een bovenaanzicht van onze werkomgeving
foto: Raymond du Bois