Wetenschappers in beeld

Hoe betrek je een groot publiek bij wetenschappelijk onderzoek? Door het menselijk en toegankelijk te maken. Het is niet nodig onderzoek enorm te versimpelen. Wat wèl werkt, is de brug slaan naar de belevingswereld van je publiek. Hierbij maken we optimaal gebruik van de kracht van het beeld. Dit maakt veel tekst overbodig.

Voor het Instituut voor Management Research van de Radboud Universiteit maakten we korte video's over onderzoek. Het doel was om een breed publiek op de hoogte te brengen van de projecten. Het instituut werd mede hierdoor zeer positief beoordeeld op hun valorisatie-activiteiten.
In het filmpje hieronder laten hoogleraren Joris Knoben en Patrick Vermeulen zien hoe Afrikaans en Aziatisch ondernemerschap gestimuleerd kunnen worden.
videoIMR01

Hoogleraar Martha Meerman van de Hogeschool van Amsterdam vertelt over haar onderzoeksprogramma 'Leren en professionaliseren in de stedelijke omgeving'.
MarthaMeerman

Onze films worden gebruikt voor:
• Toegankelijk maken van onderzoeksresultaten
• Presentatie van nieuwe methodieken
• Congrespresentaties
• Onderwijs

Flip the classroom

Docent en onderzoekster Karin Rebel maakte samen met ons een serie korte video's over wiskunde in het Nederlands en Engels. De filmpjes horen bij het vak Wiskunde en Systeemanalyse voor eerstejaars studenten Milieu- en Natuurwetenschappen van de Universiteit Utrecht.
Studenten bekijken de video's voorafgaand aan de werkcolleges. Docent Rebel houdt daardoor tijd over om de echt ingewikkelde zaken uit te leggen. Gemiddeld behaalden de ruim 180 studenten hogere cijfers dan in de jaren ervoor.
In het filmpje hieronder legt Rebel bijvoorbeeld uit hoe de 'kettingregel' werkt bij differentiëren. 
KarinWiskunde


New layer...
New layer...
New layer...