Mission statement

Hakuna Matata, science & media zet zich in voor een betere communicatie tussen wetenschap en samenleving. Wij maken wetenschap begrijpelijk voor een groot publiek met behulp van film, online cursussen en sociale media. Daarnaast geven we cursussen en workshops om de communicatieve vaardigheden van wetenschappers te verbeteren

Hakuna Matata, science & media gelooft in:
  • flexibele oplossingen
  • voortdurende vernieuwing en ontwikkeling
  • het vieren van successen
  • samenwerken met opdrachtgevers
Hakuna Matata produceert:
  • film en digitaal onderwijs
  • trainingen en workshops
  • debatten en interactief theater

Jeanine de Bruin


fotojeanine Jeanine de Bruin is bioloog en ondernemer op het snijvlak van wetenschap en nieuwe media. Jeanine is gespecialiseerd in interactieve communicatie.
Zij heeft ruime ervaring met het vormgeven van publieksdebatten, trainingen, evenementen en het inzetten van multimedia daarbij. Haar projecten en trainingen zijn educatief, vernieuwend en gericht op participatie en bewustwording.
Jeanine heeft ruim tien jaar ervaring als lijn- en projectmanager bij de Vrije Universiteit en sciencecenter Nemo. Als ondernemer ligt haar focus op vernieuwende en interactieve communicatieprojecten en trainingen voor wetenschappers. Zij voert projecten uit in opdracht van non-profitorganisaties, universiteiten, (semi)overheid en het MKB.

Samen met Astrid Ventevogel schreef ze Patiëntencommunities op het web, theorie en praktijk (2007)
over gezondheidscommunicatie op internet.
Samen met Brigitte Hertz schreef ze Klaar in vier jaar, projectmanagement voor promovendi (2009).
Met Lennart Wesel schreef ze Wetenschappers in beeld, van YouTube tot talkshow (2014).

Visie op de trainingen

Mensen respecteren, inspireren en motiveren zijn de kernwaarden achter de trainingen van Hakuna Matata. Uitgangspunt is een coachende trainingsstijl waarbij deelnemers zelf naar oplossingen leren zoeken. Deelnemers aan onze trainingen leren geen trucjes, maar leren vooral naar zichzelf kijken om van daaruit te kunnen veranderen. Uitgaand van hun eigen competenties, ontdekken ze welke nieuwe (communicatie)stijl passend is en hoe ze die optimaal kunnen inzetten. Deelnemers zijn enthousiast over het praktische gehalte van de trainingen en de bruikbaarheid in hun werksituatie.

Voor een overzicht van de trainingen en workshops voor onderzoekers en wetenschappers, klik hier.

Visie op de projecten

De basis van communicatieprojecten is jouw vraag, die we samen concreter kunnen maken. We zetten die media in die het beste passen bij je vraag en bij de beoogde doelgroep. Dit zijn soms traditionele media (boek, brochure, krant, magazine), of digitale media zoals videodagboeken, wiki's en film, of werkvormen als workshops en interactief theater.
Om een indruk te krijgen van enkele projecten, klik hier.


luchtfotoWeesp
Een bovenaanzicht van onze werkomgeving
foto: Raymond du Bois
leegtrans

linkedin logo 

twitter logo

Nieuwsbrief