Sociaal en interactief

Sociaal en interactief

Jouw onderzoek online

TikTok, Instagram, LinkedIn, Facebook, bloggen: allemaal leuk, maar hoe gebruik je het om je onderzoek onder de aandacht te brengen van een groot publiek? En hoe belangrijk is dat eigenlijk en vooral: Hoe vind je er de tijd voor?
Met een goed gekozen strategie is het effectiever, makkelijker vol te houden en ook nog eens veel leuker!



Inhoud van de training


  • Je denkt na over de manieren waarop je social media kunt inzetten voor de communicatie over jouw onderzoek. Maar eerste beantwoord je vragen als: Waarom wil ik dit eigenlijk? Wie wil ik bereiken? Over welke onderwerpen kan en wil ik berichten posten?
  • Op basis van deze vragen en gesprekken met andere onderzoekers, ontwikkel je je persoonlijke media-strategie. Je maakt een overzicht van de voor jou relevante sociale media en maakt een realistische planning.
  • Last but not least oefen je met het schrijven van korte berichten en blogs. Op basis van creatieve schrijfopdrachten ontdek je dat aantrekkelijke berichten schrijven niet veel tijd hoeft te kosten. Je krijgt feedback en gaat naar huis met een paar stukjes.


Voor wie?

Deze training is gericht op promovendi en andere onderzoekers.


Praktisch

Duur: 2 dagdelen
6 tot 12 deelnemers

Deze training is ook geschikt om in te korten tot congres-workshop en duurt dan circa 2,5 uur.