Hoe betrek je een groot publiek bij wetenschappelijk onderzoek? Door het menselijk en toegankelijk te maken.
Het is niet nodig om kindertaal te gebruiken. Wat wèl werkt, is de brug slaan naar de belevingswereld van je publiek. Hierbij maken we optimaal gebruik van de kracht van het beeld. Dit maakt veel tekst overbodig.
Mensen zijn verhalenvertellers; we houden van verhalen. Geef je iemand drie concrete woorden (bijvoorbeeld herfst, bos, hond) en meteen hebben we een verhaal paraat. Wetenschappers die hun wetenschappelijke feiten verpakken in een verhaal, slaan die brug gemakkelijker.
We gaan graag samen met jou op zoek naar het verhaal dat jouw onderzoek bij de juiste doelgroep laat landen.
We helpen je graag bij het vertalen van onderzoek naar film. We geven bijvoorbeeld workshops waarin je leert hoe je het zelf kan doen. Maar ook kunnen we het hele proces van idee naar productie voor je verzorgen. We werken dan samen met professionele cameramensen en editors.
Hieronder hebben we de verschillende mogelijkheden uitgewerkt.